| Název předmětu | Praktikum pohybových her |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/PPH@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata Specifika pohybových her, jejich klasifikace. Podmínky pro realizaci pohybových her. Pohybové hry bez pomůcek. Pohybové hry s pomůckami. Pohybové hry pro žáky se specifickými potřebami. Pohybové hry pro třídu s integrovaným žákem se specifickými potřebami. Pohybové hry s využitím didaktických prvků.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - chápat význam pohybových her pro motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj dítěte, - orientovat se v oblastech pohybových her s různým zaměřením, - zorganizovat pohybové hry ve skupině dětí předškolního věku, - vhodně aplikovat pohybové hry do denního režimu MŠ dle prostředí, ? uplatnit didaktické zásady při realizaci pohybových her a cvičení, - dodržet při pohybových hrách zásady bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.
|
| Předpoklady |
|
schopnosti umožňující bez problémů absolvovat výuku
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. min. 80 % docházka úspěšně realizovaný didaktický výstup seminární práce: portfolio z oblasti pohybových her |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |