| Název předmětu | Obecná didaktika |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/POD@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky)
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogického dění v podmínkách české školy. Student bude schopný objasnit vzdělání v didaktickém systému školy. Student získá teoretický základ pro navazující předmět, který se již zabývá didaktikou předškolního vzdělávání. Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu. Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky) Základní literatura: MAŃÁK, J., ŠVEC, Vl. Výukové metody. Brno: Paido, 2003 PETTY, G. Moderní vyučování, Praha: Portál, 2013. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. /Praha: Portál, 2009. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. STARÝ, K. , LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemný test
Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |