Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktické testy a jejich druhy. Plánování didaktického testu. Konstrukce základních typů testových úloh. Problematika ověřování vlastností didaktického testu. Analýza vlastností testovacích úloh. Analýza vlastností didaktického testu jako celku. Interpretace výsledků didaktického testu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou orientováni v teorii didaktického testu a budou seznámeni se základními postupy obvyklými při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou chápat význam didaktických testů v edukační činnosti.
Absolvent předmětu je schopen navrhnout, ověřit, použít a interpretovat didaktický test podle předem vymezených pravidel.
|
Předpoklady
|
Znalost studenta o základních postupech a formách školního hodnocení žáků a studentů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Konstrukce tématického didaktického testu pro vybraný vyučovací předmět.
|
Doporučená literatura
|
-
HNILIČKOVÁ, J. et al. (1971). Didaktické testy a jejich statistické zpracování. Praha.
-
HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (1992). Testy a testování ve škole. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (2000). Didaktické testy. Brno.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Olomouc.
-
PŮLPÁN, Z. (1991). Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů . Hradec Králové .
|