Course: Practical motion and music-motion games

« Back
Course title Practical motion and music-motion games
Course code KPG/KŠPH@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration, Training in job and motor Skils, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance, Seminar Work

Recommended literature
  • ARGAJ, G. (2001). Pohybové hry. 2. preprac. vyd.. Bratislava: Univerzita Komenského.
  • Bělka, J. (2018). Soubor pohybových her. Olomouc : UP.
  • BLÁHA, L. (2005). Základy provozování vybraných pohybových her. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP.
  • DUŠKOVÁ, D. (2004). Netradiční pomůcky pro TV na 1. st. ZŠ. Brno: MU.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. (2002). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha.
  • ENGELTHALEROVÁ, Z., KUBECOVÁ, M., KUKAČKOVÁ, M., KOŠŤÁLOVÁ, M., RAUŠEROVÁ, A. (2019). Rozvíjíme pohybovou koordinaci dětí. Praha: Raabe.
  • JONÁŠOVÁ, D. (2006). Učení a pohyb, aneb Výuka pro neposedy. Brno: MU.
  • Karásková, V. (2010). A budeme si hrát.. UP: Olomouc.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha : GRADA Publishing.
  • KRÁL, Z. (2015). Hýbánky. Praha: Edice ČT.
  • KULHÁNKOVÁ, E. (2002). Písničky a říkadla s tancem: náměty pro pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. Praha: Portál.
  • Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex.
  • MIKLÁNKOVÁ, L., BEDNÁŘOVÁ, H. (2010). Písnička si hraje s námi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Miklánková, L. (2007). Hudba jako prostředek motivace a iniciace žáka v tělesné výchově. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Miklánková, L. (2010). Kouzelné noty ve školní družině. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB25) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter