Course: General Pedagogy 2

« Back
Course title General Pedagogy 2
Course code KPG/KPT2@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Buchtová Tereza, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Written exam

Recommended literature
  • BERTRAND, Y. . Soudobé vzdělávací teorie. Praha: Portál, 1998..
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
  • BREZINKA, W. Východiska pro poznání výchovy. Brno: L. Marek, 2001. ISBN: 80-86263-23-1..
  • CIPRO, M. Galerie světových pedagogů. Sv. 1., 2., 3. Praha: Vlastním nákladem, 2002..
  • DANEK, J. . Výchova ako súčasť života. Teória a prax. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2007..
  • HAVLÍK R., KOŤA J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002..
  • CHUDÝ, Š. a kol. The Concept of Education in the Czech and Slovak Pedagogical Theories since 1989. Brno: Paido, 2013..
  • KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4..
  • KASPER, Tomáš a KASPEROVÁ, Dana. (2008). Dějiny pedagogiky. Grada.
  • KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus, 2009..
  • KUDLÁČOVÁ, B. Fenomén výchovy (historicko-filozoficko-antropologický aspekt). Trnava: VEDA, 2006..
  • LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008..
  • PELCOVÁ, N. (2001). Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-64-1.. Praha.
  • RICHÉ, P., VERGER, J. Učitelé a žáci ve středověku. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-80-7429-028-2..
  • SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004..
  • STROUHAL, M. (2013). Teorie výchovy. K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny.. Praha: Grada Publishing.
  • ŠTVERÁK, V., KUČERA, Z. Chrestomatie z dějin pedagogiky. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-626-0..
  • VERNANT, J.-P. /ed./. Řecký člověk a jeho svět. Praha: Vyšehrad, 2005. ISBN 80-7021-731-6..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Recreology - Leisure Time Pedagogy (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Physical Education Focused on Education and Special Education (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Adapted Physical Activities (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Adapted Physical Activities - Fundamentals of Special Education (2020) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Physical Education and Sport for Education with Specializations (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Physical Education Focused on Education and Civic Defence (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -
Faculty: Faculty of Physical Culture Study plan (Version): Physical Education and Sports - Coaching andSports (2019) Category: Physical education and sport 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: -