Předmět: Projektování rozvoje školy

« Zpět
Název předmětu Projektování rozvoje školy
Kód předmětu KPG/KPRZ@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům poznatky a postupy v oblasti projektování rozvoje školy v souladu s platnou legislativou, seznámit je s jednotlivými částmi projektu, jeho evaluací. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu
Předpoklady
Student má osvojené poznatky z předmětů: Obecná didaktika, Předškolní pedagogika.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Předmět je zakončený zápočtem a zkouškou. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích a splnění tam zadaných úkolů. Na závěr výuky v ZS vytvořit a obhájit návrh projektu rozvoje školy připravený k představení komisi sestavené za účelem konkurzního řízení na pozici ředitelky mateřské školy. (Příloha PS č. 2). V případě neúčasti na prezenčních setkáních studující prokáže zvládnutí všech výstupů uvedených v příslušném Průvodci studiem. Na základě obdržení zápočtu proběhne ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • BERČÍKOVÁ, A. a kol. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
  • OBST, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele.. Olomouc.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
  • ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní