| Název předmětu | Projektování rozvoje školy |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KPRZ@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům poznatky a postupy v oblasti projektování rozvoje školy v souladu s platnou legislativou, seznámit je s jednotlivými částmi projektu, jeho evaluací. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu |
| Předpoklady |
|
Student má osvojené poznatky z předmětů: Obecná didaktika, Předškolní pedagogika.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Předmět je zakončený zápočtem a zkouškou. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích a splnění tam zadaných úkolů. Na závěr výuky v ZS vytvořit a obhájit návrh projektu rozvoje školy připravený k představení komisi sestavené za účelem konkurzního řízení na pozici ředitelky mateřské školy. (Příloha PS č. 2). V případě neúčasti na prezenčních setkáních studující prokáže zvládnutí všech výstupů uvedených v příslušném Průvodci studiem. Na základě obdržení zápočtu proběhne ústní zkouška. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |