Předmět: Projektování kurikula MŠ

« Zpět
Název předmětu Projektování kurikula MŠ
Kód předmětu KPG/KPRK@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah: 1. Úvod - terminologie 2. Algoritmus projektování kurikula 3. Analýza vzdělávacích potřeb a analýza účastníků vzdělávání 4. Výukový cíl 5. Vlastnosti výukových cílů 6. Taxonomie cílů a tvorba ŠVP 7. Vyhodnocování 8. Tvorba ŠVP, TVP

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cíl: Student bude umět vysvětlit průběh a podstatu algoritmu projektování vzdělávacího programu, dokáže tímto způsobem prakticky aplikovat a posoudit kvalitu předloženého vzdělávacího programu.
Student bude schopen vysvětlit průběh a podstatu algoritmu pro návrh vzdělávacího programu a tímto způsobem bude schopen prakticky aplikovat a posoudit kvalitu prezentovaného vzdělávacího programu.
Předpoklady
Student má osvojeny znalosti z Obecné didaktiky, Předškolní pedagogiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemný test

Předmět je zakončený zkouškou. Podmínky pro připuštění ke zkoušce jsou: 1. aktivní účast na seminářích/cvičení v rozsahu 50 %, v případě závažných důvodů bude akceptována doložená omluva (např. potvrzení od lékaře atd.), 2. v případě, že student bude mít v seminářích účast nižší 50 % bude mu zadána seminární práce, v níž prokáže porozumění učivu, které bylo procvičováno v době jeho nepřítomnosti. Student vypracuje úkoly zadané v systému MOODLE. Podmínky pro udělení zápočtu: 1. výše uvedené podmínky vztahující se k účasti na seminářích/cvičeních 2. obhajoba zpracovaného projektu (ŠVP, TVP) dle pokynů v MOODLE, odevzdaného v termínu do systému MOODLE Podmínky pro udělení zkoušky: 1. udělený zápočet 2. písemná zkouška s min. výsledkem 65 %
Doporučená literatura
  • (2018). Rámcový vzdělávací program pro PV. MŠMT Praha.
  • Berčíková, Alena. (2013). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání.. Olomouc: UP.
  • HELUS, Zd. (2013). Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál.
  • ŠMELOVÁ, E., PAŠILOVÁ, M. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní