| Název předmětu | Předškolní pedagogika |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KPEP@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentů poznatky o výchově a vzdělávání dětí předškolního věku, a to nejenom v rodině, ale zejména v předškolních institucích, a to s ohledem na potřeba a zájmy dětí. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni - využívat s porozuměním základní terminologii vědního oboru, - vysvětlit současný systém předškolního vzdělávání, - vysvětlit s porozuměním vybraným pedagogickým teoriím a metodickým strategiím za využití edukačních prostředků předškolního vzdělávání, - orientovat se se v základních historických souvislostech předškolní pedagogiky včetně jejich vývojových trendů. Témata: Postavení předškolní pedagogiky ve struktuře pedagogických disciplín a participujících oborů. Vybrané otázky z historie předškolní pedagogiky. Koncepce předškolního vzdělávání v závislosti na společenských podmínkách z hlediska pojetí dítěte ve výchovných koncepcích. Předškolní vzdělávání v kontextu současného předškolního kurikula v podmínkách běžné MŠ, MŠ s alternativními programy a dalších zařízení určených pro děti předškolního věku (dětské skupiny). Inkluzivní vzdělávání s podmínkách současné MŠ.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |