Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
-
Hendrych Lumír, Mgr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy obecného managementu, základní představy o řízení. Řízení školství, státní správa a samospráva ve školství. Zřizování a financování škol. Plánování ve školství. Organizační struktury ve školství. Vedení lidí. Kontrola ve školství a ve škole - vnější a vnitřní evaluace práce školy, řízení změny. Kultura a image školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni definovat základní pojmy a problémy obecného a školského managementu a aplikovat poznatky obecného managementu a školského managementu v řízení školy, a to zejména na tom druhu a typu školy, pro který se profesně připravují. Témata jsou: Základní pojmy obecného managementu, základní představy o řízení. Řízení školství, státní správa a samospráva ve školství. Zřizování a financování škol. Plánování ve školství. Organizační struktury ve školství. Vedení lidí. Kontrola ve školství a ve škole - vnější a vnitřní evaluace práce školy, řízení změny. Kultura a image školy. Vzdělávací politika EU, ČR.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivita ve výuce a vypracování úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. (1995). Úvod do teorie a praxe školského managementu I., II.. Praha.
-
OBST, Oto. (2012). Manažerské minimum pro pedagogické pracovníky.. Olomouc: PdF UP.
-
POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J. (2012). Autoevaluace v praxi českých škol [online]. [cit. 2015-01-20]. Praha: NÚV.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
|