|
Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Digitální kompetence, informační a mediální gramotnost. Otevřené vzdělávání. Otevřené vzdělávací zdroje. Tvorba digitálního obsahu. Komerční a freeware aplikace pro edukační účely. Vzdělávací portály. Vzdělávací sociální sítě. Příprava podkladů a tvorba prezentací pro statickou i dynamickou projekci. Výuková prezentace. Příprava podkladů pro tvorbu digitálního obsahu pro interaktivní programovatelná zařízení. Autorská práva. Práva k užití obrazového materiálu. Citační etika.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií, - vyhledat komerční a freeware aplikace pro edukační účely, - využívat vzdělávací portály a vzdělávací sociální sítě, - ovládat a provádět základní údržbu vybraných technických výukových prostředků, - ovládat interaktivní tabuli a tablet ve vzdělávání, - připravit prezentaci nepromítaného záznamu (záznamové plochy), prezentaci pro interaktivní tabuli, promítací (projekční) techniku, zvukovou (auditivní) techniku a televizní techniku, - volit využití techniky ve výuce v souladu s formami a metodami výuky, - připravit podklady pro tvorbu prezentací pro statickou i dynamickou projekci, - připravit vyučovací jednotku podporovanou počítačem, internetem, statickou i dynamickou projekcí.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezenční forma studia: písemná a ústní (zápočet), účast na cvičeních, vytvoření prezentace konkrétního učiva prostřednictvím didaktických technologií, samostudium - příprava na zápočet, rozprava.
|
|
Doporučená literatura
|
-
EDWARDS, A. . New Technology and Education (Contemporary Issues in Education Studies). London: Bloomsbury Academic, 2012. ISBN 978-1-4411-9972-0..
-
GREENFIELD, S. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0450-4..
-
HUSA, J. Informační technologie a změny paradigmat ve vzdělávání. Praha: Nová Forma, 2015. ISBN 978-80-7453-559-8..
-
KOPECKÝ, K., SZOTKOWSKI, R., KUBALA, L., KREJČÍ, V. a HAVELKA, M. Moderní technologie ve výuce (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. ISBN 978-80-244-5926-4..
-
LAURENČÍK, M. Jak na dokonalou prezentaci v PowerPointu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4377-6.
-
RAMBOUSEK, V. (2014). Materiální didaktické prostředky.. Praha: Univerzita Karlova.
-
REDECKER, Christine a Yves PUNIE. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu. [?European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu? ] ISBN 978-92-79-73494-6 DOI:10.2760/159770. Dostupné z: https://ucitel21.rvp.cz/front.home/evropsky-ramec-digitalnich-kompetenci-pedagogu-digcompedu.
-
SLAVÍK, M., HUSA, J. a MILLER, I. Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2007. 50 s. ISBN 978-80-213-1705-5..
-
SZOTKOWSKI, R. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní. Z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5..
-
VANĚČEK, D. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Praha: ČVUT, 2008. ISBN 978-80-01-04087-4..
|