Předmět: Androdidaktika

« Zpět
Název předmětu Androdidaktika
Kód předmětu KPG/ADR@
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Koribská Iva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: " Aktuální význam androdidaktiky. " Dospělí v procesu vzdělávání. " Předpoklady úspěšného učení dospělých. " Vzdělavatel dospělých. " Cíle ve výuce dospělých. Organizační formy vzdělávání dospělých. " Klasifikace a výběr didaktických metod ve vzdělávání dospělých. " Distanční vzdělávání a e-learning ve vzdělávání dospělých.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " zdůvodnit aktuální význam androdidaktiky v intencích celoživotního vzdělávání, " specifikovat cílovou skupinu androdidaktiky, " charakterizovat proces učení u dospělých, jeho výstupy, fáze a bariéry, " analyzovat indikátory úspěšnosti učení a vzdělávání dospělých, " vymezit pojem vzdělavatel dospělých, " specifikovat činnost lektora ve vzdělávání dospělých, včetně požadavků na jeho způsobilost a vzdělavatelskou úspěšnost, " formulovat konkrétní výukové cíle pro vzdělávací akce, " rozdělit a charakterizovat formy vzdělávání dospělých, " objasnit aspekty podmiňující výběr vhodných metod vzdělávání dospělých, " analyzovat a prakticky aplikovat nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých, " objasnit význam a možnosti využití ICT, především distančního vzdělávání a e-learningu ve vzdělávání dospělých.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma studia: písemná - projekt (zápočet), účast na cvičeních, průběžné plnění úkolů v rámci předmětu. Kombinovaná forma studia: písemná - projekt (zápočet), průběžné plnění úkolů v rámci předmětu.
Doporučená literatura
  • ČESKO. MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. MŠMT: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/urednik.
  • MUSILOVÁ, M. a L. PODLAHOVÁ. Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc:PdF UP, 2008. Inovováno2015.[online]. Dostupné z: http://www.pdf.upol.cz/menu/struktura-pdf/fakultni-ucelova-zarizeni/stredisko-pedagogickych-a-odbornych-praxi/.
  • OBST, O. Manažerské minimum pro pedagogické pracovníky. 1. vyd. Olomouc: GEVAK, 2012. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní