| Název předmětu | Didaktika německého jazyka pro primární vzdělávání 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KNJ/PDN1@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Úvod do didaktiky cizího jazyka. Hlavní pojmy z didaktiky a metodiky cizího jazyka. Organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace ve výuce cizího jazyka. Rozvoj jazykových dovedností. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Využití moderních informačních a komunikačních technologií v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, " ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, " analyzovat typy učebních materiálů pro počáteční výuku cizího jazyka, " charakterizovat a rozvíjet jazykové dovednosti v počáteční výuce cizího jazyka, " umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, " získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce, " umět prakticky využít v hodině cizího jazyka moderní informační technologie.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce, průběžné plnění úkolů zadaných vyučujícím, vytvoření ukázkové hodiny NJ se zaměřením na žáky 1. stupně. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |