Název předmětu | Projektové vyučování 1 |
---|---|
Kód předmětu | KNJ/NPV1@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Projektová výuka, základní charakteristiky, pozitiva a negativa. Historie projektové výuky v ČR a v zahraničí. Fáze tvorby projektů. Typy projektů. Skupinová práce. Cíle projektové výuky, pedagogické aspekty projektové výuky. Projekty přesahující rámec jednoho předmětu, mezipředmětové vztahy v rámci projektů. Projekty realizované v rámci 1 předmětu. Projektová výuka a internet. E-mailové projekty. Projektová práce na školách (srovnání). Program eTwinning. Hodnocení v rámci projektové výuky. Projektová výuka a učebnice.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - terminologicky vymezit pojmy: projektová výuka, projekt, projektová metoda, výuková metoda, organizační forma, výuková strategie - shrnout dosavadní stav poznání v oblasti projektové výuky - vysvětlit negativa a pozitiva projektové výuky - vysvětlit hlavní rozdíly mezi projektovou a projektově orientovanou výukou - vyjmenovat fáze projektové práce - vysvětlit přínos projektové výuky pro výuku cizích jazyků - objasnit postupy práce při zpracování projektu - navrhnout, vytvořit, naplánovat vlastní projekt uplatnitelný ve výuce německého jazyka na základní škole - analyzovat, hodnotit a vytvářet projekty určené pro výuku cizího jazyka na 2. st. ZŠ
Student získá základní informace a poznatky z teorie, orientuje se v termínech souvisejících s projektovou výukou a je schopen samostatně vytvořit projekt určený žákům základních škol. |
Předpoklady |
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace vytvořeného projektu. Studenti vypracují projekt s prvky interdisciplinarity, aplikovatelný ve výuce německého jazyka na 2. St. ZŠ. 80% účast ve výuce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |