Předmět: Úvod do didaktiky

« Zpět
Název předmětu Úvod do didaktiky
Kód předmětu KNJ/KUVDQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Metody cizojazyčného vyučování. Organizační formy. Jazykové prostředky. Slovní zásoba a práce s ní. Gramatika a její zprostředkování. Nácvik výslovnosti. Grafický systém jazyka. Jazykové dovednosti. Čtení s porozuměním. Poslech s porozuměním. Mluvený projev. Písemný projev.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: osvojit si terminologii oboru, porozumět historickému vývoji výuky cizích jazyků, uvědomit si podstatu jazykových dovedností, pojmenovat různé typy jazykových cvičení, rozlišovat indukční a dedukční postup zprostředkování gramatiky, rozvíjet řečové dovednosti za pomoci doplňkových didaktických materiálů, uvědomit si kategorie slovní zásoby.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů. Schopnost analýzy a interpretace.

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test

Aktivní účast na přednáškách, zpracování a participace na dílčích úkolech. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu/seminární práce před skupinou.
Doporučená literatura
  • BAUSCH/CHRIST/KRUMM. Handbuch Fremdsprachenunterricht.
  • DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2013). Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). PdF UP v Olomouci.
  • JANÍKOVÁ, Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr