| Název předmětu | Procvičování výslovnosti v praxi |
|---|---|
| Kód předmětu | KNJ/BPVY@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vokály. Konsonanty. Německá věta oznamovací, rozkazovací, tázací v mluvní praxi. Spisovný standard německé výslovnosti. Výběr z německých nářečí. Rakouská němčina a její specifika. Problémové okruhy typické pro české studenty němčiny.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - definovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti fonetiky a fonologie, a to jak v jazyce českém, tak v německém - vysvětlit a popsat v německém jazyce základní postupy tvorby vokálů a konsonantů - reflektovat základní rozdíly mezi německou a rakouskou němčinou - prakticky uplatňovat tyto zásady při tvorbě vlastních mluvených textů
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
80% účast ve výuce. Prezenční studium: aktivní účast v hodině, příprava mluvních výstupů ke zvoleným tématům. Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium. požadavky pro ISP: - 20% účast na tutoriálech - průběžné plnění úkolů dle požadavků vyučujícího - zápočtový test |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |