| Název předmětu | Dějiny Německa v kurikulu sekundární školy |
|---|---|
| Kód předmětu | KNJ/BDE1@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Sjednocení Německa v 19. století Vývoj Německa 1871-1918 Výmarská republika 1918-1933 Třetí říše 1933-1945 Německo po 2. světové válce (SRN, NDR) 1945-1949 Německo (SRN, NDR) 1949-1989 Znovusjednocení Německa a jeho vývoj po roce 1990
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Všechna témata by měli studentka/student být schopni vysvětlit v kontextu dějin středoevropského prostoru, který byl do roku 1918 pod vlivem mocností (Rakousko-Uhersko, Prusko a Rusko). Dále by studenti měli obsáhnout příčiny a důsledky dvou největších světových válečných konfliktů 20. století, následnou stabilizaci po roce 1945 v atmosféře vznikající studené války (vznik dvou německých států) až po další dějinotvornou změnu v Evropě v roce 1989 a rozpad Východního bloku. Každé téma bude studenty zpracováno ve formě referátů a prezentací, které budou následně předmětem diskuse v rámci výuky.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
80% účast ve výuce, aktivní účast v semináři vypracování referátu nebo prezentace pro studenty ISP: vypracování referátu nebo prezentace |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |