|
Vyučující
|
-
Kopecký Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1-3. Různé techniky rozezpívání. 4-7. Taktovací schémata a nezávislost rukou. 8-10. Hra čtyřhlasé sborové faktury na klavír. 11-12. Práce s hudební pamětí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět volně navazuje na předmět Základy sbormistrovství 1. Výuka probíhá v neustálém kontaktu s pěveckým sborem, student zvládne vedení sborových zkoušek, včetně dělených. Podle možností sboru dokáže připravit odpovídající repertoár. Upevní nutné návyky sbormistra od péče o hlas každého zpěváka, nastudování jednotlivých partů po ovládnutí dirigentského výkonu zpaměti.
Student si upevní základní znalost o vedení sboru, aby mohl dále zdokonalovat svou samostatnou práci se sborem.
|
|
Předpoklady
|
Čtení houslového, tenorového a basového klíče; znalost rozsahů dětských, ženských a mužských hlasů, orientace v běžných taktovacích schématech, znalost běžného sborového repertoáru od renesance po současnost.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Čtení houslového, tenorového a basového klíče; znalost rozsahů dětských, ženských a mužských hlasů, orientace v běžných taktovacích schématech, znalost běžného sborového repertoáru od renesance po současnost.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Brož, Jaroslav - Kaňák, Zdeněk. (1982). Základy dirigování. Praha.
-
Hons, Miloš. Česká sborová tvorba 20. století: analytické stylové sondy, Ústí nad Labem 2000..
-
Kolář, Jiří, Štíbrová, Ivana, Rob, Josef. Sborový zpěv a řízení sboru, Praha 1998..
-
Pecháček, Stanislav. Česká sborová tvorba 1800?1950, Praha 2002..
-
Pecháček, Stanislav. Základy taktování. Praha. 2003.
-
Stašek, Čeněk. ABC začínajícího sbormistra. Praha 1981..
-
Vrchotová-Pátová, Jarmila. Hlasová výchova. Praha. 1963.
|