Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vaško Jiří, Mgr.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuková témata: Počítačem podporovaná výuka matematiky, Interaktivní tabule a její využití ve výuce matematiky, Interaktivní elektronické učebnice matematiky, Prezentace ve výuce matematiky, Matematické výukové programy, Internet jako datová a informační platforma, Ergonomické a psychologické aspekty edukační implementace multimédií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Semestrální práce
- 9 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je umožnit studentům osvojit si základní kompetence potřebné k edukační implementaci multimédií ve výuce primární matematiky. Pozornost bude zaměřena především na možnosti využití interaktivní tabule, tvorbu interaktivních prezentací, na oblast výukového software a oblast informačního potenciálu prostředí Internetu. Důraz bude kladen na podporu nových forem a metod výuky, na získávání, zpracování a prezentaci informací a dat žáky, na možnosti posílení vzájemných mezipředmětových vztahů v souladu s požadavky stanovenými RVP.
Absolvent předmětu získá způsobilost rozmanité edukační implementace multimédií v rámci primární matematiky.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu je znalost ovládat a využívat matematický výukový software a schopnost získávat, zpracovávat a prezentovat informace peostřednictvím ICT. Předmět v učebním plánu navazuje na Didaktiku matematiky, doplňuje a rozvíjí poznatky z předmětu Výuka matematiky s podporou ICT.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce na vybrané téma a její prezentace na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: AISIS, 2002.
-
ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače přivyučování. Praha: Portál, 1998.
-
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál, 1997.
-
VRBA, J. - VŠETULOVÁ, M. Multimediální technologie ve vzdělávání. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0562-8..
|