Předmět: Multimedia ve výuce matematiky

« Zpět
Název předmětu Multimedia ve výuce matematiky
Kód předmětu KMT/KUMVQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Vaško Jiří, Mgr.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuková témata: Počítačem podporovaná výuka matematiky, Interaktivní tabule a její využití ve výuce matematiky, Interaktivní elektronické učebnice matematiky, Prezentace ve výuce matematiky, Matematické výukové programy, Internet jako datová a informační platforma, Ergonomické a psychologické aspekty edukační implementace multimédií.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
  • Semestrální práce - 9 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je umožnit studentům osvojit si základní kompetence potřebné k edukační implementaci multimédií ve výuce primární matematiky. Pozornost bude zaměřena především na možnosti využití interaktivní tabule, tvorbu interaktivních prezentací, na oblast výukového software a oblast informačního potenciálu prostředí Internetu. Důraz bude kladen na podporu nových forem a metod výuky, na získávání, zpracování a prezentaci informací a dat žáky, na možnosti posílení vzájemných mezipředmětových vztahů v souladu s požadavky stanovenými RVP.
Absolvent předmětu získá způsobilost rozmanité edukační implementace multimédií v rámci primární matematiky.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu je znalost ovládat a využívat matematický výukový software a schopnost získávat, zpracovávat a prezentovat informace peostřednictvím ICT. Předmět v učebním plánu navazuje na Didaktiku matematiky, doplňuje a rozvíjí poznatky z předmětu Výuka matematiky s podporou ICT.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce na vybrané téma a její prezentace na seminářích.
Doporučená literatura
  • BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: AISIS, 2002.
  • ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače přivyučování. Praha: Portál, 1998.
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál, 1997.
  • VRBA, J. - VŠETULOVÁ, M. Multimediální technologie ve vzdělávání. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0562-8..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní