| Název předmětu | Výuka matematiky s podporou ICT |
|---|---|
| Kód předmětu | KMT/KUICQ |
| Organizační forma výuky | Seminář + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahová náplň předmětu je rozdělena do následujících oblastí: - Textový editor (MS Word) - vytváření textových dokumentů s důrazem na specifika tvorby dokumentů s matematickým obsahem (Editor rovnic, Math Type). - Tabulkový procesor (MS Excel) - základní orientace v programu, struktura programu (listy, sešity), základy práce s programem (syntaxe vkládání dat, formát buňky, adresování buněk, základní matematické výpočty, vkládání funkcí, tvorba grafu). - Multimediální prezentace (MS PowerPoint) - vytváření výukových prezentací v rozsahu učiva matematiky 1. stupně ZŠ, zakomponování multimediálních prvků do prezentací (vstupní, průběžné a výstupní animace, animované přechody snímků, pohyby objektů, ozvučení, automatické časování) - Programovací jazyk pro děti (Logo Imagine) - základy práce s objektově orientovaným programovacím jazykem (OOP), seznámení se základními příkazy, výpočty a vykreslováním objektů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět má seznámit studenty s aktuálními možnostmi využití ICT v rámci výuky matematiky na 1. stupni ZŠ. Pozornost bude zaměřena na možnosti využití počítače jak v práci učitele, tak i v práci žáka s důrazem na tvořivé využívání základních počítačových dovedností studentů směřujících ke smysluplné implementaci prostředků ICT. Studenti by měli získat soubory teoretických informací a praktických námětů, jak zapojit počítač do hodin matematiky, základní orientaci v prostředí internetu se zaměřením na problematiku primární školy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní účast na cvičeních, 60% úspěšnost v průběžných testech, zpracování a odevzdání sem. práce. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |