Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata Matematické schopnosti dětí mladšího školního věku. Metody a prostředky rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku. Didaktická hra ve výuce matematiky. Kreativní a tvůrčí aktivity v matematice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit a charakterizovat etapy rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku, - volit přiměřené matematické aktivity rozvíjející kreativitu a tvořivost žáků, - smysluplně zařadit didaktickou hru do matematického vzdělávání, - samostatně koncipovat edukační činnosti k rozvoji matematických představ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný M. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava.
-
Helus, Z. a kol. (1979). Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: SPN.
-
JANČAŘÍK, A. (2007). Hry v matematice.. Praha.
-
Kárová, V. (1998). Didaktické hry ve vyučování matematice v 1.-4. ročníku základní a obecné školy. Část aritmetická.. Plzeň.
-
KOŠČ, L. (1986). Myslenie a inteligencia. Bratislava: SPN.
-
Košč, L. (1972). Psychológia matematických schopností.. Bratislava: SPN.
-
Krejčová, E., Volfová, M. (2001). Didaktické hry v matematice. 3. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Kruteckij, V. A. (1977). Otázky psychologie schopností. Bratislava: SPN.
-
Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.
-
Kuřina, F. (2002). 10 geometrických transformací. Praha: Prometheus.
|