Předmět: Tvořivost v matematickém vyučování

« Zpět
Název předmětu Tvořivost v matematickém vyučování
Kód předmětu KMT/KMTV@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata Matematické schopnosti dětí mladšího školního věku. Metody a prostředky rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku. Didaktická hra ve výuce matematiky. Kreativní a tvůrčí aktivity v matematice.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit a charakterizovat etapy rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku, - volit přiměřené matematické aktivity rozvíjející kreativitu a tvořivost žáků, - smysluplně zařadit didaktickou hru do matematického vzdělávání, - samostatně koncipovat edukační činnosti k rozvoji matematických představ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Hejný M. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava.
  • Helus, Z. a kol. (1979). Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: SPN.
  • JANČAŘÍK, A. (2007). Hry v matematice.. Praha.
  • Kárová, V. (1998). Didaktické hry ve vyučování matematice v 1.-4. ročníku základní a obecné školy. Část aritmetická.. Plzeň.
  • KOŠČ, L. (1986). Myslenie a inteligencia. Bratislava: SPN.
  • Košč, L. (1972). Psychológia matematických schopností.. Bratislava: SPN.
  • Krejčová, E., Volfová, M. (2001). Didaktické hry v matematice. 3. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus.
  • Kruteckij, V. A. (1977). Otázky psychologie schopností. Bratislava: SPN.
  • Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.
  • Kuřina, F. (2002). 10 geometrických transformací. Praha: Prometheus.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní