| Název předmětu | ITEP-Software ve vzdělávání matematice |
|---|---|
| Kód předmětu | KMT/IISVM |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522 a je zaměřený na využití digitálních technologií ve výuce matematiky, potažmo na využití matematického softwaru GeoGebra - Open Source programu vhodného především pro žáky základních a středních škol. Seminář je rozdělený na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou studenti seznámeni se všemi aplikacemi GeoGebry a dále s problematikou Platónských těles, jejichž objemy pak budou pomocí dynamických prostředků GeoGebry odvozovat - viz praktická náplň semináře.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu, jehož náplní je využití vybraných digitálních technologií (konkrétně matematického softwaru GeoGebra) ve výuce matematiky, je transformace zkušeností s prací s tímto matematickým programem při řešení některých problémů školské geometrie. Přidanou hodnotou bude rozvoj pozitivních postojů frekventantů kurzu k matematice jako takové.
Absolvent kurzu budu umět řešit některé úlohy geometrického charakteru pomocí matematického softwaru GeoGebra a bude schopen aktivně pochopit roli prostředků ICT ve výuce školské matematiky. |
| Předpoklady |
|
Účastníci kurzu musí mít základní znalosti školské matematiky na úrovni absolventů kterékoliv střední školy.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
Nutnou podmínkou k absolvování kurzu bude vypracování práce, která bude řešit problematiku odvození objemů všech Platónských těles; práce musí obsahovat i sadu ilustrujících obrázků vytvořených v GeoGebře. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |