|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Platforma Android, vývojové prostředí, struktura projektu, první aplikace. 2. Úvod do jazyka Kotlin. 3. Základní komponenty aplikací, životní cyklus aktivity, oprávnění 4. Tvorba uživatelského rozhraní, barvy, grafika, styly, témata, řetězce 5. Fragmenty, zobrazování dat v aplikaci 6. Coroutines a asnychronní operace 7. Persistentní ukládání dat (lokální, cloudové), architektura aplikace 8. Práce se sítí, práce na pozadí, notifikace 9. Jetpack Compose
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje studenty se základy tvorby mobilních aplikací pro operační systém Android. Studenti jsou seznámeni se standardními vývojovými nástroji, jazykem Kotlin, prací s lokální i cloudovou databází, komunikací s webovými API a vykonáváním kódu na pozadí, a to při dodržování architektury aplikace a doporučených postupů. Studenti si také osvojí tvorbu uživatelského rozhraní pomocí Jetpack Compose.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- základní znalosti algoritmizace a programování - znalost principů objektově orientovaného programování (třídy, dědičnost, zapouzdření)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Eckel, B., Isakova, S. (2021). Atomic Kotlin. Lightning Source Inc.
-
Lauren Darcey, Shane Conder. (2012). Android Wireless Application Development Volume I: Android Essentials. Addison Wesley.
-
Lauren Darcey, Shane Conder. (2012). Android Wireless Application Development: Volume II: Advanced Topics. Addison Wesley.
|