1. Základy psychologie - úvod do problematiky. Psychický proces, psychický obsah, psychický stav. 2. Prožívání, chování, jednání. 3. Vědomí: Funkce, disociace, nevědomí, změněné stavy vědomí, spánek, snění. 4. Pozornost. 5. Poznávací procesy: Senzorické procesy, vnímání, paměť, učení, myšlení. 6. Emoce: Emoční chování, vlastnosti emocí, funkce emocí. 7. Motivace: přístupy k motivům, druhy motivů. 8. Lidská komunikace: Interakce, komunikační proces, symetrická a komplementární komunikace, neverbální komunikace, dvojná vazba. 9. Osobnost člověka: Strukturální, dynamické a vývojové aspekty osobnosti, schopnosti, inteligence, charakter, vůle. 10. Sebepojetí, sebeřízení, obranné mechanismy, postoje, hodnoty, předsudky. 11. Transakční analýza: Analýza struktury - rodič, dospělý, dítě. Analýza transakcí, analýza scénáře, hry a jejich analýza, manipulace v jednání.
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
-
Berne, E. (1992). Jak si lidé hrají (Games people play). Liberec, Dialog, 2. vyd.
-
R. Atkinsonová, R. Atkinson a kol. (1995). Psychologie. Victoria Publishing, Praha.
-
V. Smékal. (2002). Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání.. Brno, nakl. Barrister a Principal.
-
Z. Vybíral. (2000). Psychologie komunikace. Portál, Praha.
|