Vyučující
|
-
Klůzová Kráčmarová Lucie, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s teoretickými koncepty zdraví a nemoci. Představení psychosomatických koncepcí. Psychika nemocného. Kvalita života. Komunikace s jedincem s chronickým onemocněním. Vliv onemocnění na jednotlivé aspekty života jedince.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepty zdraví a nemoci. Student bude schopen reflektovat vliv duševního i fyzického onemocnění na jednotlivé aspekty života člověka (sociální, ekonomické, spirituální atd.). Dalším významným okruhem, se kterým budou studenti seznámeni je komunikace s dlouhodobě nemocnými lidmi, s paliativními pacienty nebo dětmi s chronickým onemocněním. Cílem předmětu je osvojení si znalostí a dovedností, které budou moci studenti využít v oblasti sociální a pedagogické činnosti.
Komunikační dovednosti v oblasti práce s jedincem se zdravotním znevýhodněním.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na konkrétních praktických úkolech během realizace programu. Absolvování krátkého závěrečného testu - pro úspěšné absolvování je nutné odpovědět správně na 75 % otázek.
|
Doporučená literatura
|
-
Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha - Grada.
|