Vyučující
|
-
Engelman Lukáš, PhLic.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Sebepřijetí, sebepoznání (rozpoznávání silných a slabých stránek) 2. Kompetence kněze a vztah k druhým (hranice ve vztahu k druhým; spolupráce s dalšími odborníky) 3. Základy krizové intervence (orientace v základních krizových situacích a způsobech jejich řešení) 4. Možnosti a meze supervize (využívání autosupervize, schopnost poskytovat zpětnou vazbu) 5. Duševní hygiena jakou součást povolání (předcházení syndromu vyhoření, práce se stresem)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat základní schopnosti v oblasti duševní hygieny a sebepoznání.
Orientace v technikách, zaměřených na duševní hygienu.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pro získání zápočtu je vyžadována alespoň 80% účast, aktivní přístup, vypracování úvahy.
|
Doporučená literatura
|
-
KOPŘIVA, K. (2006). Lidský vztah jako součást profese.. PRAHA.
-
Hawkins, P., Shohet, R., & Hartlová, H. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
-
Kašparů, M. Do výšky volím pád.
-
Schmidbauer, W. (2000). Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál.
|