The phenomenon of "adaptation courses" for its substantial fall under the competence of social educator. In this course, students will be familiar with the problems of adaptation courses: CR legislation related to the adaptation courses, types of adaptation courses, their impact and contribution, past and present (new trends), the role of trainers, teachers and students at risk adaptation courses and course schedule , games and their use. Finally, the students will be acquainted with various approaches to adaptation courses.
|
-
Franc, D., Zounková, D., & Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
-
Hanuš, R. Hrkal, R. (1998). Zlatý fond her II. . Portál, Praha.
-
HERMOCHOVÁ, S. (1994). Hry pro život. Praha.
-
HOFBAUER, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha.
-
KOMINAREC, I. (2003). Úvod do pedagogiky volného času.. Prešov.
-
Lebeda, P., Zounková, D., Martin, A. (2009). Bohouš a Dáša na tržišti světa: praktická příručka instruktora. Praha: Člověk v tísni.
-
MÁSILKA, D. ZAPPE, P. (2007). Vstupní adaptační kurzy..
-
Másilka, D. (2003). Zážitková pedagogika. Diplomová práce, Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, Olomouc..
-
PRÁZDNINOVÁ ŠKOLA LIPNICE. (2002). Zlatý fond her I.. Praha.
-
PŘADKA, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času.. Brno.
-
Vážanský, M.; Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
-
Vážanský, M. Volný čas a pedagogika zážitku.
-
Vážanský, M. (1992). Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity.
-
vyhláška č. 106/2001 Sb. o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů vyhlášky č. 148/2004 Sb..
-
Zákon č. 561/2004 Sb.. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|