Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
-
Smahel Rudolf, doc. Dr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretický základ obecné pedagogiky. Ttransformace školství po roce 1989. Orientace v problematice obecné pedagogiky. Umět charakterizovat jednotlivé složky, cíle, metody a organizační formy výchovy. orientovat se v základních historických datech a osobnostech spjatých s pedagogikou. Seznámení se základy pedagogiské metodologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Obecná pedagogika představuje pedagogiku jako vědeckou disciplínu a podává její teoretický základ. Věnuje se transformaci školství po roce 1989 a seznamuje studenty se vzdělávacími programy i se základy pedagogické metodologie. Cílem předmětu je osvojení základních poznatků a kategorií obecné pedagogiky.
Praktická aplikace teoretického základu do výchovně-vzdělávacího procesu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
Účast na cvičeních a vykonání ústní zkoušky. Zpracovat seminární práci na dané tema související s pedagogikou.
|
Doporučená literatura
|
-
HOLOUŠOVÁ, GRECMANOVÁ. Obecná pedagogika I, II.
-
Kantorová, J., & Grecmanová, H. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II. Olomouc: Hanex.
-
Kantorová, J., & Grecmanová, H. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I. Olomouc: Hanex.
|