Vyučující
|
-
Dřímal Ludvík, doc. Dr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Východiska identity oboru a její chápání 2. Úhel pohledu teologické antropologie 3. Sociologie náboženství 4. Předmět náboženské pedagogiky 5. Oblasti aktuální nábožensko-pedagogické diskuze 6. Kontext náboženské výchovy 7. Účel náboženské výchovy 8. Základní nábožensko-pedagogické problémy Změny v obsahu předmětu jsou možné - vzhledem k aktuální situaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
V předmětu je studující seznamován se základními pojmy náboženské pedagogiky, uveden do teorie symbolu jako náboženské formy komunikace, do problematiky náboženské socializace a do problematiky náboženské výchovy a výuky.
Studující si osvojí (kromě základních poznatků v oboru) základní teoretické koncepty náboženské výchovy a je uschopněn k samostatné tvorbě školního (resp. farního) vzdělávacího programu pro oblast náboženství.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Studium literatury a vypracování zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Boschki, R. (2008). Einführung in die Religionspädagogik. Darmstadt.
-
Englert, R. (2008). Religionspädagogische Grundfragen. Stuttgart.
|