Vyučující
|
-
Plintovičová Anežka, Bc. et Bc.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: - Ekologie a environmentální výchova - Cíle environmentální výchovy a jejich implementace při práci s dětmi a mládeží - Zotavovací akce a její dramaturgie - Využití her a aktivit s environmentálně výchovným zaměřením
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je dát studentům nabídku a návod ke tvorbě aktivit vhodných k naplnění volného času dětí a mládeže se zaměřením na přírodu a její ochranu (vyučující je vedoucí centra ekologické výchovy v Hodoníně). Studenti se seznámí s procesní stránkou této zájmové činnosti, poznají její formy a specifika pro dané cílové skupiny, včetně způsobů prezentace výsledků. Seznámí se také se specifiky institucionálního zajištění zájmových činností v této oblasti. Studenti se seznámí s tvorbou environmentálního programu pro kratší i delší akce pro děti a mládež.
- Studenti budou schopni plánovat zotavovací akci pro danou cílovou skupinu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
- Aktivní účast na semináři - Vypracování návrhu zotavovací akce pro vybranou cílovou skupinu
|
Doporučená literatura
|
-
Franc, D. a kol. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora.. Brno.
-
Neuman, J., & Ďoubalík, P. (2009). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál.
-
Pelánek, R., & Kotrch, V. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
-
Šebešová, P., Šimonová, P. (2013). Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ. Praha, Portál.
|