Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V průběhu semestru budou probírána tato témata: - komunikace se zranitelnými skupinami - základní rozlišení, vymezení, předsudky, obavy, - druhy komunikace a jejich využívání v praxi, - typy komunikačních technik, - praktické využití.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s komunikací se zranitelnými skupinami /pacienti s psychickou poruchou, staří, paliativní a umírající/ .
Studenti budou znát základní komunikace se zranitelnými skupinami. Budou schopni mluvit s těmito skupinami.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na semináři. Vypracování rozhovoru.
|
Doporučená literatura
|
-
JIRÁSKOVÁ, V. Mezigenerační porozumění a komunikace.
-
MOROVICSOVÁ, E. Komunikácia v ošetrovateľstve.
-
O'Connor, M., Aranda, S. (2005). Paliativní péče pro sestry všech oborů. Praha: Grada Publishing.
-
POLLARD, A. - SWIFT, K. Komunikační dovednosti v paliativní péči.
-
THEOVÁ, A. Paliativní péče a komunikace.
-
VENGLÁŘOVÁ, M. - MAHROVÁ, G. (2006). Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada.
|