Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Různé formy praxí ve farnosti i ve škole. Příprava a realizace výuky náboženství nebo katecheze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je příprava a realizace výukového procesu na základních školách a ve farnostech.
Student si osvojí principy organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu na základních školách a ve farnostech.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti psychologie a pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Výstupní materiály z praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
Cangelosi, J. S., & Koldinský, M. (2009). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál.
-
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., & Kopřivová, T. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
ROUBALOVÁ, Marcela a Tomáš JABLONSKÝ. (2015). Didaktické pomůcky ve výuce náboženství a katechezi. Ružomberok: Verbum.
|