Vyučující
|
-
Hudcová Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- student má kompetence k vytvoření projektu pro jedince se zdravotním postižením - student má kompetence k řešní úpravy prostředí pro jedince se zdravotním postižením - student zná základní problémy jedinců s postižením ve společnosti a je schopen navrhnout jejich řešení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
- získat informace o legislativních opatřeních ve vztahu ke zdravotnímu postižení - získat vědomosti a dovednosti o/k vytváření rovných podmínek pro jedince se zdravotním postižením - získat schopnosti pro plánování a projektování aktivit pro jedince se zdravotním postižením
- student zná legislativní opatření ve vztahu ke zdravotnímu posižení a umí je aplikovat do praxe - student zná základní podmínky rovného přístupu k jedincům se zdravotním postižením a umí je aplikovat do praxe
|
Předpoklady
|
nejsou stanoveny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Výsledky budou ověřeny formou seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, Miroslava, OPATŘILOVÁ, Dagmar a VÍTKOVÁ, Marie. (2013). Přístupy k dětem a mládeži se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním mimo školu: texty k distančnímu vzdělávání..
-
Kisvetrová, H., Ježorská, Š. (2014). Osoby se zdravotním postižením. Vybrané kapitoly I.. Olomouc: VUP.
-
KRHUTOVÁ, Lenka. (2013). Úvod do disability studies. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
|