Vyučující
|
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vztah sociální pedagogiky, obecné pedagogiky, psychologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je primárně určen pro ty studenty, kteří neabsolvovali bakalářské studium sociální pedagogiky. Cílem předmětu je studentům přiblížit základy pedagogiky a psychologie ve vztahu k sociální pedagogice. Obsah jednotlivých seminářů bude uzpůsoben individuálním požadavkům studentů. Studenti budou vyzvání k tomu, aby si dopředu připravili otázky z těchto oblastí: 1. Sociální pedagogika - základní aspekty oboru 2. Obecná didaktika v kontextu sociální pedagogiky 3. Pedagogická psychologie v kontextu sociální pedagogiky 4. Základy psychologie v kontextu sociální pedagogiky 5. Vývojová psychologie v kontextu sociální pedagogiky Po absolvování předmětu budou studenti schopni charakterizovat pedagogicko-psychologické aspekty sociální pedagogiky.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni charakterizovat pedagogicko-psychologické aspekty sociální pedagogiky.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Aktivní účast na seminářích. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
-
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha, Grada Publishing 2006..
-
Plháková, A. Obecná psychologie. Academia, 2007 (dotisk 2010).
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha, Grada.
|