Předmět: Hodnotové vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Hodnotové vzdělávání
Kód předmětu KKV/KPHVZ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
  • Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
Obsah předmětu
Program Hodnotového vzdělávání je určen k interiorizaci hodnot v rámci inkluzivního prostředí primárně na základních školách. Obsah: 1. Hodnotové vzdělávání v kontextu kurikula; 2. Základní principy Hodnotového vzdělávání; 3. Práce s učebnicemi Hodnotového vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
V předmětu Hodnotové vzdělávání se studenti seznámí se zahraničním projektem výchovy k hodnotám, kde specifická výchova je realizována formou předmětu, jehož učivem jsou hodnoty samy.
Po dokončení předmětu budete umět: - analyzovat osobní soubor hodnot a jeho hierarchické uspořádání, - pracovat s hodnotami v pedagogickém procesu, - podporovat inkluzivní prostředí.
Předpoklady
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Student je povinen pracovat se studijní oporou v rámci systému LMS Edis a splnit předepsané úkoly. Je požadována jeho aktivní účast na semináři. Každý student analyzuje osobní soubor hodnot a jeho hierarchické uspořádání. S těmito hodnotami pracuje v rámci svých výstupů v seminářích. Součástí je diskuse k tématům. Student v rámci své pedagogické práce realizuje jedno téma Hodnotového vzdělávání.
Doporučená literatura
  • We are theWorld. Value Education and Life Skills.
  • Prudký, L. Hodnoty a normy v české společnosti - stav a vývoj v posledních letech.
  • Vacek, P. (2011). Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní