Vyučující
|
-
Zatloukal Leoš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- epistemiologie Gregory Batesona - radikální konstruktivismus - Maturana, Glassersfeld, von Foerster, Kelly, - sociální konstrukcionismus - Gergen, Berger, Lyotard - poststrukturalismus a filosofie jazyka - Wittgenstein, Derrida, Foucault
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí základní znalosti postmoderních teorií sociální práce s rodinou formou rozboru filosofických textů a diskusí o možnostech aplikace v praxi. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
- znalost postmoderních teroií sociální práce s rodinami - schopnost reflektovat možnosti jejich apliakce do praxe
|
Předpoklady
|
Absolvování kurzu Sociální práce s rodinou 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zkouška proběhne formou diskuse ve skupinách nad probranými tématy. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
BECVAR, D. S., BECVAR, R. J. Family therapy: A systemic integration.
-
BERTENS, H., NATOLI, J. Encyklopedie postmodernismu.
-
GRENZ, S. J. Úvod do postmodernismu.
-
HUBÍK, S. K postmodernismu obratem k jazyku.
-
JONESOVÁ, E. Terapie rodinných systémů.
-
NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. .
-
ÚLEHLA, I. Umění pomáhat.
-
VON SCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J. Systemická terapie a poradenství.
|