|
Vyučující
|
-
Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu Pedagogika volného času je seznámit studující se základními termíny disciplíny, historickým vývojem, současnou situací v naší pedagogické realitě. Zdůrazní se význam osoby vychovatele a organizátora volnočasových aktivit. Tematicky je předmět zaměřen na vymezení volného času v životě člověka, pojmosloví, historický vývoj výchovy ve volném čase, na role pedagogů ve volném čase a výchovné a vzdělávací činnosti ve výchově mimo vyučování a ve volném čase. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí Moodle.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
získání vědomostí a dovedností nezbytných pro orientaci v oborové problematice, získání znalostí historických souvislostí chápání volného času, získání vědomostí a dovedností nezbytných pro tvorbu volnočasových aktivit na základě znalosti současné situace v této oblasti
Studující se orientují v oborové problematice, vymezují pojem volný čas, znají historické souvislosti využívání volného času, umí členit volnočasové aktivity. Studující tvořivě aplikují a vytvářejí volnočasové aktivity na základě znalosti současné situace v této oblasti, chápou specifika jednotlivých typů výchovných a vzdělávacích činností ve volném čase.
|
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
K úspěšnému splnění předmětu je potřeba splnit písemnou zkoušku: 1. Vytvoření zážitkového kurzu pro vybranou skupinu a jeho prezentace - 50% hodnocení, 2. Písemný test v učebně - 50% hodnocení. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí Moodle.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
-
HÁJEK,B. HOFBAUER, B. PÁVKOVÁ,J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času, současné trendy. Praha: Portál.
-
Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
-
Knotová, D. (2011). Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido.
-
Němec, Jiří (Ed.). (2002). Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido.
-
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B. aj. (2002). Pedagogika volného času. 3. akt. vyd.. Praha : Portál.
-
PELÁNEK, R. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí.. Praha: Portál.
|