Předmět: 2. odborný cizí jazyk 3 - španělština

« Zpět
Název předmětu 2. odborný cizí jazyk 3 - španělština
Kód předmětu KJA/N2ŠJ3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Četnost výuky zimní semestr
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šťastná Terezie, Mgr.
Obsah předmětu
Obsah (témata): 1. Escribir a carta de presentación del candidato ideal para un puesto de trabajo; recursos gramaticales: el pretérito perfecto y el pretérito indefinido, algunas perífrasis, desde/desde que/desde hace 2. Trabajo, hechos de la vida de una persona; hablar de hábitos en el presente, relatar experiencias pasadas, hablar del inicio y de la duración de una acción, localizar una acción en el tiempo 3. Imaginar cómo seremos dentro de unos a?os; recursos gramaticales: si, depende de, depende de si, la forma z algunos usos del futuro imperfecto, seguramente/seguro que/supongo que, marcadores temporales para hablar del futuro 4. Problemas del mundo, predicciones sobre el futuro personal; hablar de acciones y situaciones futuras, expresar condiciones formular hipótesis sobre el futuro 5. Hacer un artículo sobre las costumbres y códigos sociales de la gente de nuestro país; recursos gramaticales: lo normal/lo habitual/lo raro es + infinitivo, soler + infinitivo, cuantificadores, es obligatorio/está prohibido/está permitido + infinitivo, se prohíbe/n, se permite/n + sustantivo 6. Costumbres sociales, vocabulario del trabajo y la escuela; expresar prohibición expresar obligatoriedad, expresar impersonalidad, hablar de hábitos 7. Revisión - examen; cine, televisión, novela 8. Escribir la sinopsis de una película; recursos gramaticales: algunos conectadores para relatar, porque, aunque, como, sin embargo, la forma y los usos de los pronombres de OD y OI 9. Géneros narrativos, léxico del cine y la televisión; relatar en presente, resumir el argumento de un libro o una película 10. Dise?ar y presentar una campa?a publicitaria; recursos gramaticales: la forma del imperativo afirmativo y negativo, la colocación de los pronombres reflexivos de OD/OI 11. Publicidad: valores, soportes, elementos de un anuncio, tareas del hogar; recomendar y aconsejar, dar instrucciones, describir un anuncio 12. Escribir una carta abierta para exponer un problema; recursos gramaticales: el presente de subjuntivo, querer/pedir/exigir/necesitar + infinitivo, querer/pedir/exigir/necesitar que + subjuntivo, proponer soluciones, cuando/antes de que + subjuntivo 13. Política y sociedad, la educación; expresar deseos, reclamaciones y necesidad, proponer soluciones, escribir una carta abierta denunciando un problema

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je zvýšit jazykové kompetence studentů v daném jazyce, naučit je orientaci v textu a jiných materiálech přiblížit jim prameny informací za využití textového a audiovizuálního materiálu a seznámit posluchače se základy právnického jazyka (terminologie, stylistika). Zároveň (podle stupně pokročilosti posluchačů) bude kurz obsahovat vybrané položky z morfologie, syntaxe, slovotvorby a lexikologie jako v kurzu obecného jazyka zpracované na materiálech týkajících se kulturních a socio-politických témat. V kurzu budou využity učebnice obecné španělštiny, audiovizuální materiály týkající se aktuálního světového politického dění zaměřené na španělsky mluvící země, materiály týkající se těchto zemí a doplňkově výukové materiály právní terminologie.
Studenti se naučí pracovat s textem, audiovizuálním materiálem a zpracovávat aktuální informace týkající se dění ve španělsky mluvících zemích, a to zejména kulturního, sociálního a politicko-právního za účelem rozšíření slovní zásoby, zvýšení jazykových kompetencí a komunikativních dovedností. Dále se okrajově seznámí se základní právní terminologií, zvyklostmi charakteristickými pro právnickou španělštinu na pozadí češtiny (popřípadě angličtiny).
Předpoklady
Doporučená jazyková úroveň pro zápis to tohoto kurzu je B1- B2.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Písemný test

Pro získání zápočtu je nezbytná 80% účast na seminářích a splnění povinností, které stanoví vyučující pro daný seminář včetně zadání samostatné práce a závěrečného testu.
Doporučená literatura
  • AGUIRRE, Blanca a Margarita HERNANDO DE LARRAMENDI. (1997). Lenguaje jurídico. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería.
  • BERENDOVÁ, Alexandra. (2014). Introducción al espa?ol jurídico. Praha: Leges.
  • CARBÓ MARRO, Carmen a Miguel Ángel MORA SÁNCHEZ. (2012). De ley : manual de espa?ol jurídico. 2.. Universidad de Alicante: Sociedad General Espanola de Libreria.
  • CORPAS, Jaime, Agustín GARMENDIA, Carmen SORIANO a Neus SANS BAULENAS. (2013). Aula internacional 2. Nueva edición. Barcelona: Difusión.
  • JUAN, Carmen Rosa de a José Antonio FERNÁNDEZ. (2010). Temas de derecho: el espa?ol en el ámbito jurídico. [1e éd.]. Madrid: Edinumen.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo (2010) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo (2010) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo (2010) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo (2010) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní