Vyučující
|
-
Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
-
Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Úkolem předmětu je utvořit a upevnit základní návyky zdravého a přirozeného vedení a užívání zpěvního i mluvního hlasu formou sborového zpěvu a využití těchto návyků ve vlastní učitelské praxi. Disciplína je v 1. ročníku ukončena zápočtem.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|
Předpoklady
|
Sluchové a pěvecké předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. zimní semestr: znalost opěrných písní (L. Daniel: Intonační cvičení I) stupně: 1., 3., 5., 8., spodní 5, 2., 6., 7., 4., 3. mollový nejméně ve dvou různých tóninách letní semestr: - intonace podle "skládaček" (po č. 5 včetně) - 20 písní - výběr (Písnička I) z toho alespoň 5 mollových nejméně ve dvou různých tóninách
|
Doporučená literatura
|
-
Daniel, L. (1980). Intonační cvičení. [Díl] 1, a) Diatonika dur, b) Diatonika moll. Praha: Panton.
-
Polívka, B,, Svobodová, M. (sestavili). (1999). Písnička I. Zpěvník pro 1. stupeň základní školy. Praha, Ottovo nakladatelství.
|