Předmět: Hudba pro děti

« Zpět
Název předmětu Hudba pro děti
Kód předmětu KHV/KUHDQ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Synek Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Instrumentální činnosti a souborová hra s kreativními prvky zaměřená na školní praxi na 1. stupni ZŠ. Důraz kladen na metodické zvládnutí těchto aktivit. Využití hudebních nástrojů v HV, zejména Orffova instrumentáře- metodika práce s partiturou, vytváření elementárních partitur- výroba netradičních hudebních nástrojů a jejich využití v HV- vytvoření hudebně výchovného pásma pro žáky 1. stupně ZŠ, jeho realizace. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - metodicky správně vést hudební hry s kreativními prvky - vyrábět a využívat vybrané netradiční hudební nástroje - využívat dostupnou metodickou literaturu Témata: Vokální, instrumentální a hudebně pohybové hry s kreativními prvky zaměřené na školní praxi na 1. stupni ZŠ. Důraz kladen na metodické zvládnutí těchto aktivit. Základní studijní literatura: COUFALOVÁ, Gabriela. - MEDEK, Ivo. - SYNEK, Jaromír. Hudební nástroje jinak. Brno: JAMU, 2013. ISBN 978-80-7460-037-1 KOPECKÝ, Jiří. - SYNEK, Jaromír. - ZOUHAR, Vít. Hudební hry jinak. Brno: JAMU, 2014. ISBN 978-80-7460-066-1 ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5 Doplňující studijní literatura: D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-232-7 DIMÉNY, Judit. Zvuk jako hra. Praha: Panton, 1992. ISBN 80-7039-152-9 PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově. Praha: Portál, 1999. ISBN 978-80-7367-887-6 VÁŠA, Petr. Fyzické básnictví. Brno: Host, 2011. ISBN 978-80-7294-566-5
V rozsahu náplně daného předmětu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
Doporučená literatura
  • Waugh, A. (1995). Vážná hudba. Nový přístup k poslechu.. Bratislava: Slovo.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní