| Název předmětu | Seminář k dějinám raného novověku C |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/YDRNC |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Úvod, historiografie, prameny - dostupné databáze 2. Tudorovci na anglickém trůně 3. Stuartovská Anglie 4. Hannoverská dynastie 5. Společnost 6. Každodenní život 7. Náboženství 8. Anglie a svět 9. Hospodářství 10. Vzdělanost a knižní kultura 11. Umění, architektura a hudba
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je nabídnout ucelený pohled na dějiny Velké Británie v období raného novověku (16.-18. století). Výuka se zaměří nejen na klíčové politické události, které formovaly vývoj Anglie a jejího postavení v širším evropském i světovém kontextu, ale také na hlubší porozumění proměnám společnosti, kultury a hospodářství. Zvláštní pozornost bude věnována náboženským konfliktům, které ovlivnily vnitřní politiku i zahraniční vztahy, proměnám sociálních struktur a každodennímu životu různých vrstev obyvatelstva. Kurz dále studenty seznámí s významem Anglie jako rostoucí světové mocnosti a s kulturními projevy doby - od knižní kultury a vzdělanosti po umění, architekturu a hudbu. V úvodní části budou představeny hlavní historiografické přístupy a dostupné pramenné databáze, které umožní studentům aktivně pracovat s historickým materiálem.
Student se bude schopen orientovat v základních pojmech v oblasti dějin raně novověké Anglie. Kromě toho bude schopen dávat do souvislostí záležitosti týkající se politických, náboženských, kulturních a ekonomických dějin. |
| Předpoklady |
|
Základní znalost dějin raného novověku.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
- pravidelná docházka (max 3 absence) - aktivita na semináři - četba zadané literatury a pramenů - průběžné plnění zadaných úkolů - prezentace během semestru |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |