| Název předmětu | Metody a směry historického bádání ve druhé polovině 20. století |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/XMSB |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Postmoderní historiografie Škola Annales Gender history Men´s studies Mikrohistorie Orální historie Psychohistorie Dějiny emocí Dějiny smyslů Film Rashomon Paměť a paměťová studia
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem semináře je charakterizovat nejdůležitější změny ve světové historiografii druhé poloviny 20. století, a to na příkladech různých směrů a škol. Důraz bude kladen na americkou a západoevropskou historiografii, které ve druhé polovině 20. století udávaly tón světové historiografii.
Orientace v nejdůležitějších historiografických teoriích a proudech druhé poloviny 20. století, se zřetelem na západní země. |
| Předpoklady |
|
Aktivní účast v diskusi při výuce, nastudování četby na semináře. Pasivní znalost angličtiny.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška
Základní znalost historiografie 19. a 20. století. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |