|
Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Kalábková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah: 1. Teorie památkové archeologie 2. Archeologické dědictví jako předmět veřejného zájmu 3. Instituce památkové archeologie 4. Záchranný archeologický výzkum a ochrana in situ 5. Preventivní péče o archeologické dědictví 6. Aplikace relevantních zákonů a norem v archeologické praxi 7. Území s archeologickými nálezy a územní plánování 8. Financování záchranných archeologických výzkumů 9. Ekonomické prostředí památkové archeologie 10. Smluvní archeologie 11. Lidské zdroje a jejich organizace v památkové archeologii 12. Příprava a realizace projektu v památkové archeologii 13. Standardy záchranného archeologického výzkumu 14. Výzkumy velkých infrastrukturních projektů 15. Řešení krizových situací v památkové archeologii 16. Management archeologického dědictví v Evropě a ve světě 17. Památkové aspekty archeologie nejnovějších období 18. Prezentace záchranného archeologického výzkumu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je věnován studiu památkové archeologie v českém a everopském kontextu. Jednotlivá témata (viz obsah) budou rozebírána formou přednášek a diskusí v seminářích. Některá tématu budou studentům zadána k samostané přípravě a budou je pak prezentovat v seminářích. Cílem je, aby se studenti naučili samostaně pracovat s daty o památkové péči a uměli je v budoucnu zprostředkovat/prezentovat laické veřejnosti.
Absolvent bude připraven k samostatnému a efektivnímu zapojení do praxe v památkové archeologii.
|
|
Předpoklady
|
Základní orientace v archeologické památkové péči. Pro absolvování tohoto předmětu se předpokládá základní znalost právního rámce české archeologie a druhů archeologického výzkumu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
(1) Účast na výuce: 39 výukových hodin = 1,5 kreditu (prezenční forma) nebo 6 výukové hodiny + distanční studium = 1 kredit (kombinovaná forma); (2) průběžná příprava na výuku - studium informačních zdrojů: 13 hodin = 0,5 kredit; (3) zpracování tématu seminární práce: 50 hodin = 2kreditu; (4) příprava na zkoušku: 25 hodin = 1 kredit.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bureš, M. Management archeologického dědictví. Plzeň. 2014.
|