Vyučující
|
-
Cajthaml Martin, prof. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) všeobecný úvod do von Hildebrandova myšlení 2) otázka metody: Prolegomena ke Křesťanské etice 3) pojem významnosti obecně, kategorie významnosti (Křesťanská etika, kap. 1,3) 4) relativismus (Křesťanská etika, kap. 9) 5) ontologické, kvalitativní a mravní hodnoty (Křesťanská etika, kap. 10, 15) 6) odpověď na hodnotu (Křesťanská etika, kap. 17) 7) "kooperativní svoboda" (Křesťanská etika, kap. 25) 8) tři oblasti mravnosti: jednání, odpovědi a ctnosti (Křesťanská etika, kap. 27)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
1) seznámit studenty s vybranými základními myšlenkami křesťanské etiky německého fenomenologa a filosofického personalisty Dietricha von Hildebranda 2) naučit se pracovat s cizojazyčným filosofickým textem (překlad, interpretace, kritická diskuse hlavních myšlenek)
Čtení a interpretace cizojazyčného filosofického textu, schopnost kritického přemýšlení o základních otázkách filosofické etiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KFK/DF1 a zároveň KFK/DF2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast podložená domácí přípravou, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Barger, J. The Meaningful Character of Value-Language: A Critique of the Linguistic Foundations of Emotivism.
-
Cajthaml, M. Láska jako odpověď na hodnotu. Filosofie lásky Dietricha von Hildebranda.
-
Cajthaml, M. Mravní ctnost podle von Hildebranda se zřetelem k Aristotelovi.
-
Hildebrand, D. von. Christian Ethics.
-
Waldstein, M. Dietrich von Hildebrand and St.Thomas Aquinas on Goodness and Happiness.
|