Vyučující
|
-
Mccormick Peter
-
Cajthaml Martin, prof. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Orientace: migrace a etika: Carens a přistěhovalectví Termíny, otázky, přístupy: Nagel a naturalismus Globální kontexty: první formulace filosofické etiky: Parfit a konsekvence Východoevropské souvislosti: reformulace: Dworkin a hodnoty Nové zpochybnění etiky: Scanlon a racionalita Reoreintace: filosofická etika, kontingence Neurčitost a etické dobro: původ přistěhovalců Neucelenost a etické dobro: přechody přistěhovalců Neartikulovanost a etické dobro: přijetí přistěhovalců Filosofická etika dnes, migrace a dobré, které jsme nevykonali
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto semináře z filosofické etiky je pokusit se pojmenovat hlavní konceptuální a duchovní výzvy nového etického myšlení v Evropě 21. Stol.
Seminář umožňuje získat schopnosti, které vyžaduje kritická reflexe zásadních etických výzev Evropy počátku 21. století ze středoevropské perspektivy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Účast na všech hodinách semináře; seminární práce v angličtině, francouzštině nebo němčině max. 12 s. (1,5 ř.).
|
Doporučená literatura
|
-
Carrens, J. H. The Ethics of Immigration.
-
Dworkin, R. Justice for Hedgehogs.
-
Nagel, T. Mind and Cosmos: Why the Materialist Neo-Darwinian Conception of Nature is Almost Certainly False.
-
Parfit, D. On What Matters.
-
Scanlon, T. M. Being Realistic About Reasons.
|