Předmět: Topics in Contemporary Philosophy 3 (Embodied Cognitive Science)

« Zpět
Název předmětu Topics in Contemporary Philosophy 3 (Embodied Cognitive Science)
Kód předmětu KFI/NTCP3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Halák Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
This course is dedicated to reading and interpretation of Maurice Merleau-Ponty's book "The Structure of Behavior" (1942) and the clarification of its influence on the recent "embodied cognition" theories, in particular, Varela, Thompson, and Rosch's "The Embodied Mind" (1991) and Thompson's "Mind in Life" (2010). On a more general level, the course explores the possibilities of mutual enrichment between philosophy and empirical science, especially phenomenology and cognitive science.

Předpoklady
The course will be in English: students are expected to master English in spoken and written form. All the course materials will be provided at the beginning of the course and during the semester as needed.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

Students are expected to read excerpts from primary texts before each lesson, to actively participate in discussions during the lessons, and to fulfil several writing assignments.
Doporučená literatura
  • Gallagher, S., Zahavi, D. (2013). The Phenomenological Mind. Routledge.
  • Gallagher, Shaun. (2022). Phenomenology. London.
  • Merleau-Ponty, Maurice. (1942). La structure du comportement. Paris.
  • Merleau-Ponty, Maurice. (1963). The Structure of Behaviour. Boston.
  • Thompson, Evan. (2010). Mind in Life: Biology, Phenomenology, and the Sciences of Mind. Cambridge.
  • Varela, F., Thompson, E. & Rosch, E. (1993). The embodied mind: Cognitive science and human experience. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie (2015) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie (2015) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2019) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2019) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie (2019) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -