| Název předmětu | Philosophy Reading Group 18 (The Lost Art of Living: What Is Happiness?) |
|---|---|
| Kód předmětu | KFI/BPR18 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Předmět se zabývá literaturou západních a východních kultur, aby odhalil paralely v jejich pohledu na dobrý život. Studenti budou číst a diskutovat o krátkých textech ze západního a východního kánonu, přičemž se zaměří především na díla z hinduismu (zejména Bhagavadgíta), taoismu (zejména Tao Te ťing), súfismu a existencialismu. The course explores the literature of Western and Eastern cultures to uncover parallels in their views on the good life. Students will read and discuss short texts from the Western and Eastern canons, with a primary focus on works from Hinduism (especially Bhagavad Gita), Daoism (especially Daodejing), Sufism, and existentialism. Literatura: - Bhagavad Gita. New York: Three Rivers Press, 2000. - Camus, Albert. Create Dangerously. London: Penguin Books, 2018. - Lao-tzu. Tao Te Ching. New York and London: Harper Perennial, 2006. - Rainey, Lee Dian. Decoding Dao: Reading the Dao De Jing (Tao Te Ching) and the Zhuangzi (Chuang Tzu). Oxford: Wiley-Blackwell, 2013. - The Thirteen Principal Upanishads. Delhi: Oxford University Press, 1996.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Ztracené umění žít: Co je to štěstí? Předmět zkoumá, co znamená žít dobrý, šťastný a naplněný život. The Lost Art of Living: What Is Happiness? The course examines what it means to live a well, happy, and fulfilling life.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Četba textových materiálů. Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta ve výuce není důvodem pro jeho nepřipravenost v následujícím semináři. Aktivní účast ve výuce. Attendance: a maximum of two absences is allowed to accommodate for personal emergencies. In case of absence, the student should be prepared for the next lesson regardless. Reading the required texts and being prepared for discussion. Active participation in class. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |