| Název předmětu | Četba textů novověké filozofie 10 (Estetika: Nevyřčená filozofie prožitku) |
|---|---|
| Kód předmětu | KFI/BCN10 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Kurz spočívá ve zkoumání myšlenek nejvýznamnějších představitelů estetiky od antiky až po druhou polovinu 20. století. Klíčová témata a osobnosti: Ideje, láska a poetika: Aristotelés a Platón Pud k hravosti a vznešenost: Burke, Kant, Schiller a romantici Umění jako metafyzické poznání: Mysticismus a Schopenhauer Život jako umělecké dílo: starověcí Řekové, Kierkegaard a Nietzsche Negativita a sublimace: Východní spiritualita, Heidegger a Lacan Mimesis a nevyslovitelné: Adorno Literatura: ADORNO, Theodor W. Aesthetic Theory. London and New York: Continuum, 2002. ARISTOTLE. Poetics. Malcolm HEATH, přel.. Penguin Group, 1996. DAVIES, Stephen; Kathleen Marie HIGGINS; Robert HOPKINS; Robert STECKER; David E. COOPER, eds. A Companion to Aesthetics. Malden, MA: Wiley, 2009. GIOVANNELLI, Alessandro, ed. Aesthetics: The Key Thinkers. London: Bloomsbury Academic, 2021. LEVINSON, Jerrold, ed. The Oxford Handbook of Aesthetics. Oxford: Oxford University Press, 2005. NIETZSCHE, Friedrich. The Birth of Tragedy and Other Writings. Raymond GEUSS a Ronald SPEIRS, eds. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. SCHOPENHAUER, Arthur. The World as Will and Representation, Volume I. Christopher JANAWAY, ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s hlavními osobnostmi a tématy estetiky v rámci dějin filozofie.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Četba textových materiálů. Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta ve výuce není důvodem pro jeho nepřipravenost v následujícím semináři. Aktivní účast ve výuce. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |