Vyučující
|
-
Kubínek Roman, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Prostředky ICT použitelné ve výuce fyziky - základní nástroje pro měření s počítačem (zpracování dat, řízení procesů), pochopení jejich principu, možností i omezení; základní nástroje pro modelování a simulace (včetně nástrojů Internetu); práce s virtuální laboratoří, zejména s applety/physlety, pochopení jejich možností a omezení; práce se vzdálenou laboratoří, schopnost jejího efektivního využití, porozumění možnostem a omezením; přehled o vhodném freeware, shareware a software.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Základní přehled o prostředcích ICT použitelných ve výuce fyziky .
Předmět zaměřený na schopnost využití prostředků ICT ve výuce. Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
Absolované vysokoškolské studium fyziky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Znalosti v rozsahu přednášené problematiky
|
Doporučená literatura
|
-
Internetové vyhledávače Seznam, Google, Alta Vista.
-
Holubová, R. (2004). Internet ve výuce fyziky. Monografie, UP Olomouc.
-
Christian, W., Belloni, M.: Physlets. (2001). Teaching Physics with Interactive Curricular Materal. Prentice Hall.
-
Zimmerman, R. L., Olnes, F. I. (2002). Mathematica for Physics. Addison-Wesley.
|