|
Vyučující
|
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Zach Ondřej, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
This seminar focuses on the phenomenon of quality TV, which can be understood as a genre, a production category, an aesthetic concept, a marketing strategy, or all of the above. Although quality TV is often considered a contemporary phenomenon, it has a much longer history. The term began to be used in the 1980s, and it has changed throughout its forty-year history. This course will focus on what quality TV means in different eras of television, using specific examples to illustrate its evolution. The time schedule will be available in the Moodle before the beginning of the semester.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Quality TV: From Hill Street Blues to Watchmen This seminar focuses on the phenomenon of quality TV, which can be understood as a genre, a production category, an aesthetic concept, a marketing strategy, or all of the above. Although quality TV is often considered a contemporary phenomenon, it has a much longer history. The term began to be used in the 1980s, and it has changed throughout its forty-year history. This course will focus on what quality TV means in different eras of television, using specific examples to illustrate its evolution. The time schedule will be available in the Moodle.
Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
- Command of English language (verbal and written communication) - Required readings and TV episodes - Active attendance (max. 25% absence) - Active participation in the class - Oral presentation on the topic
|
|
Doporučená literatura
|
|