Filmy Quentina Tarantina a intertextualita Vyučující: Luboš Ptáček Prezentace (konzultace tématu nejméně týden předem, poslat den před seminářem) Obsah prezentace: Kontextové informace Pojmenování témat intertextuality Konkrétní analýza Interpretace analýzy Program: Pravdivá romance (Tony Scott, 1993) Takoví normální zabijáci (Oliver Stone, 1994) Od soumraku do úsvitu (Robert Rodriguez, 1996) Reservoir Dogs Pulp Fiction Jackie Brown Kill Bill I, II Grindhouse Hanební pancharti Nespoutaný Django Osm hrozných Tenkrát v Hollywoodu Přístupy: Vztah textu k jiným textům Palimpsest - pod povrchem jednoho textu se nachází stopy jiného textu Sémiotický mechanismus Intertext a diskurz Rozšíření mimo text (kulturní tradice) Žánr jako intertext Umění (autor, tradice) Literatura: Roche, David: Quentin Tarantino: Poetics and Politics of Cinematic Metafiction, University Press of Mississippi, 2018. Virvidaki, Katerina: Testing Coherence in Narrative Film The Digressive: Quentin Tarantino's Pulp Fiction. Springer International Publishing, 2017. McGee, Patrick: Bad History and the Logics of Blockbuster Cinema Conclusion: The Glorious Truth about Inglorious History in Quentin Tarantino's Inglourious Basterds, Palgrave Macmillan US, 2012. Boswell, Matthew: Holocaust Impiety in Literature, Popular Music and Film Inglourious Basterds (Quentin Tarantino), Palgrave Macmillan UK, 2017. Kennedy-Karpat, Colleen Trash Cinema and Oscar Gold: Quentin Tarantino, Intertextuality, and Industry Prestige, Springer International Publishing, 2017 McIntyre, Dan: Dialogue and Characterization in Quentin Tarantino's Reservoir Dogs: A Corpus Stylistic Analysis, Macmillan Education UK, 2010. Bildhauer, Bettina: The Middle Ages in the Modern World Visuality, Violence and the Return of the Middle Ages: Quentin Tarantino's Inglourious Basterds as an Adaptation of the Nibelungen Story, British Academy, 2017.
|
Cílem semináře je aplikovat poznatky získané v předmětech věnovaných teorii a historii filmu při analýze a interpretaci filmového díla. Konkrétní tematický profil semináře je proměnlivý a je specifikován před začátkem semestru. Jádrem seminářů mohou být konkrétní díla, žánry, autoři, historická údobí, stylové prvky, analytické koncepty apod.
|